Διατροφή στο γραφείο

Αρχική / Άρθρα / Ευρωκλινική Αθηνών / Διατροφή στο γραφείο
Διατροφή στο γραφείο

1.Συχνά λάθη που κάνουμε στην διατροφή μας όταν εργαζόμαστε (πρόχειρα σνακ,delivery, γλυκά)

  • Παραγγέλνουμε έτοιμα γεύματα (delivery) τα οποία είναι πλούσια σε λιπαρά και θερμίδες.
  • Δεν πίνουμε νερό. Μερικές φορές είμαστε τόσο φορτωμένοι ή απορροφημένοι με την δουλειά μας που ξεχνάμε να πίνουμε νερό, γι΄αυτό λοιπόν θα πρέπει να έχουμε 1 μπουκάλι ή 1 ποτήρι νερό επάνω στο γραφείο μας όπου εργαζόμαστε.
  • Τσιμπολογάμε παχυντικά σνακ (το γραφείο είναι ο χώρος του σνακ ).Καθώς δουλεύουμε θέλουμε συχνά κάτι να τσιμπολογούμε για να μας δώσει ενέργεια. Ορισμένες φορές τσιμπάμε απλώς από συνήθεια. Καταφεύγουμε σε κρουασάν, μπισκότα κ.α
  • Μένουμε νηστικοί είτε γιατί δεν προλαβαίνουμε λόγω δουλειάς έχοντας την εντύπωση ότι μένοντας όλη την ημέρα νηστικοί θα διατηρηθούμε καλλίγραμμοι.

2. Πολλοί περνάμε όλη την ημέρα πίνοντας καφέδες και τρώμε “μια και καλή” το βράδυ. Γιατί δεν είναι σωστή τακτική; (Άλλωστε και οι καφέδες έχουν θερμίδες).

Με το να πίνουμε όλη την ημέρα καφέδες αρχικά το στομάχι ερεθίζεται με την καφεΐνη με αποτέλεσμα να έχουμε ενοχλήσεις. Επιπλέον η υπερκατανάλωση καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει αϋπνίες, αύξηση αρτηριακής πίεσης, διούρηση, με αποτέλεσμα να αποβάλλονται θρεπτικά συστατικά από τον οργανισμό μας. Ο καφές έχει απειροελάχιστες θερμίδες, η ζάχαρη που βάζουμε στον καφέ έχει θερμίδες (1 κουταλάκι καφέ= 5 γρ. ζάχαρη= 20 kcal) και το γάλα.
Το να τρώμε μία και καλή το βράδυ επίσης δεν βοηθούμε το μεταβολισμό μας να λειτουργεί σωστά, διότι δεν ελέγχουμε την ποσότητα που τρώμε, με αποτέλεσμα να παίρνουμε πολλές θερμίδες και να μην προλαβαίνουμε να τις κάψουμε, διότι μετά το βραδινό κοιμόμαστε.
Έτσι αυξάνουμε σταδιακά το βάρος του σώματος μας, με συνέπεια να δημιουργούνται άλλα προβλήματα υγείας (υπέρταση, χοληστερίνη τριγλυκερίδια, γαστρίτιδα και άλλου είδους διαταραχές στομάχου κ.ά.).

3.Τι επιπτώσεις μπορούν να έχουν τα παραπάνω λάθη στην υγεία και στον μεταβολισμό μας.

Μειώνουμε τον μεταβολισμό μας, αυξάνουμε σταδιακά το βάρος του σώματος μας, με συνέπεια να δημιουργούνται άλλα προβλήματα στην υγεία μας όπως: Υπέρταση, χοληστερίνη τριγλυκρίδια, και διάφορες διαταραχές του πεπτικού συστήματος (π.χ στομάχι, χολή, πάγκρεας λεπτό και παχύ έντερο κ.α)

4.Συχνά αισθανόμαστε κουρασμένοι ή δεν μπορούμε να συγκεντρωθούμε.

Τι σχέση έχει αυτό με την διατροφή και ποια η σημασία της ενυδάτωσης; Η διατροφή είναι σημαντική για την πνευματική διαύγεια. Η έλλειψη σιδήρου , ψευδάργυρου, μαγνησίου και άλλων μετάλλων και ιχνοστοιχίων, φολικού οξέως αλλά και η έλλειψη βιταμινών συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β5,Β6,Β12) δημιουργούν προβλήματα στην σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και του κεντρικού νευρικού συστήματος. Η έλλειψη της βιταμίνης Β12 μπορεί να προκαλέσει απώλεια μνήμης, σύγχυση, αδυναμία συγκέντρωσης. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σίδηρο, είναι τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως το κρέας, τα πουλερικά, τα αυγά, τα οστρακοειδή, το γάλα τα γαλακτοκομικά τα δημητριακά κ.α. Η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, κόπωση, αδυναμία συγκέντρωσης, υποτονικότητα. Γι΄αυτό λοιπόν θα πρέπει να παραμένουμε ενυδατωμένοι πίνοντας νερό χυμούς αφεψήματα.

5.Έντονη επιθυμία για γλυκό στο γραφείο.Που οφείλεται και πως θα την ανακουφίσουμε.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η επιθυμία για γλυκό ή για τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες όπως διάφορες λιχουδιές παρατηρείται συνήθως από το απόγευμα και μετά, και αυτό γιατί έχουν πέσει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα ή όταν είμαστε αγχωμένοι, εκνευρισμένοι ή έχουμε κακή διάθεση. Έρευνες έχουν δείξει ότι η επιθυμία για γλυκό ή σοκολάτα ή για τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες στα αμυλώδη τρόφιμα (ψωμί ζυμαρικά κ.α) αυξάνουν την έκκριση σεροτονίνης από τον εγκέφαλο η οποία βελτιώνει την διάθεση.
Την ανακουφίζουμε αυτήν την επιθυμία μας, τρώγοντας μικρή ποσότητα γλυκού ή σοκολάτας ή 1 κουταλιά της σούπας ή 1 κομμάτι γλυκό κουταλιού ή 1 κουταλιά της σούπας μέλι εάν θελουμε να είμαστε προσεκτικοί προτειμάμε σοκολάτα που περιέχει φρουκτόζη ή στέβια (φυσικό γλυκαντικό)
ή παίρνοντας φυτικές ίνες όπως 1 μπαρα δημητριακών, ή τρώγοντας ένα φρούτο ώριμο.

6.Γιατι είναι σημαντικό το πρωινό;

Κατ΄αρχήν ας ερμηνεύσουμε τι σημαίνει πρωινό. Πρωινό από διατροφικής πλευράς είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας, που καταναλώνουμε αφού ξυπνήσουμε.

  • Το πρωινό ενισχύει τον μεταβολισμό μας
  • Βοηθάει στην διατήρηση βάρους
  • Μας δίνει ενέργεια

Ένα σωστό πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων δηλαδή, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπος.
Σας δίνουμε ένα ενδεικτικό πλήρες πρωινό.

  • Δημητριακά ή 1 φέτα ψωμί ή 2 φρυγανιές
  • Μέλι ή μαρμελάδα
  • 1 ποτήρι φρέσκο γάλα ή γιαούρτι
  • 1 φρούτο εποχής ή χυμό
  • 1 αυγό βραστό ή ποσέ

7.Γιατί είναι σημαντικό να ετοιμάζουμε μόνοι μας αυτά που θα φάμε στο γραφείο; Τάπερ από το σπίτι, και υγιεινό και οικονομικό.

Ο οικονομικότερος και υγιεινός τρόπος για να καλύψετε την πείνα στο γραφείο και να κάνετε οικονομία στην τσέπη σας , είναι να φέρετε ταπεράκι από το σπίτι.Είναι σημαντικό να ετοιμάζουμε μόνοι μας το φαγητό που θα φάμε στο γραφείο διότι έτσι καθορίζουμε:

  • Το πόσες φορές θα φάμε κατά την διάρκεια της ημέρας. Όπως γνωρίζουμε πρέπει να τρώμε καθημερινά μικρά και συχνά γεύματα.
  • Την ποσότητα του φαγητού
  • Την θρεπτική αξία των τροφών (βιτμίνες, ιχνοστοιχεία κ.α)
  • Τον τρόπο μαγειρέματος
  • Την ποιότητα
Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
  • Τσομπάνη Γιαννούλα
  • Share This