Light τρόφιμα

logo-group-greek

Light τρόφιμα

Τι πραγματικά σημαίνει light προϊόν και πόσο τελικά συμβάλλει στην καλλίγραμμη σιλουέτα;

Τα light τρόφιμα είναι εκείνα τα οποία περιέχουν μειωμένες ποσότητες θερμίδων ή λίπους ή αλατιού. Τα τελευταία χρόνια όλο και αυξάνετε η ποικιλία των light προϊόντων, αφού μας υπόσχονται μία καλλίγραμμη σιλουέτα χωρίς να πεινάμε.

Τελικά όμως πόσο μας βοηθούν να χάσουμε βάρος και να καταπολεμήσουμε την παχυσαρκία, αφού οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα light τρόφιμα για να περιορίσουν τις θερμίδες στην καθημερινή τους διατροφή, με σκοπό τον έλεγχο του σωματικού βάρους.

Τα μέχρι σήμερα στοιχεία δείχνουν ότι στον έλεγχο του σωματικού βάρους τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά. Έλεγχος της παχυσαρκίας δεν γίνεται με light προϊόντα (τρόφιμα), διότι μόνο τα light προϊόντα δεν αρκούν. Για να αδυνατίσει κάποιος θα πρέπει να τρώει λιγότερο από ό,τι συνήθως. Να ακολουθεί ένα σωστό και ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, που να περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά κρέας, πουλερικά, ψάρια κ.α. και να ασκείται.

Τα προϊόντα (τροφές) με χαμηλά λιπαρά δεν έχουν λίγες θερμίδες αντιθέτως πολλά από αυτά περιέχουν αυξημένες ποσότητες ζάχαρης. Πρόκειται για την παράδοξη πραγματικότητα: τρώμε light προϊόντα (τροφές) και παχαίνουμε περισσότερο.

Νομίζοντας ότι τα προϊόντα (τροφές) light δεν έχουν θερμίδες ή ότι έχουν πολύ λίγες, καταναλώνουμε μεγαλύτερες ποσότητες, με αποτέλεσμα να παίρνουμε περισσότερες θερμίδες.Επίσης, καλό είναι τα παιδιά και οι έφηβοι να αποφεύγουν τα light προϊόντα (τρόφιμα), διότι έχουν διατυπωθεί επιφυλάξεις για το πόσο υγιεινά μπορεί να είναι, λόγω της επεξεργασίας που έχουν υποστεί και των πρόσθετων ουσιών που περιέχουν (συντηρητικά–πηκτικά–χρωστικές ουσίες).

Πότε πρέπει να θεωρούμε ένα προϊόν light;

Για να θεωρηθεί ότι ένα προϊόν είναι χαμηλό σε λιπαρά (ή Light) θα πρέπει ή περιεκτικότητά του σε λίπος να είναι έως και 5%. Στην αγορά όμως κυκλοφορούν προϊόντα light με 25% έως και 40% λιπαρά. Τα τρόφιμα που είναι light σε αλάτι θα πρέπει να περιέχουν τουλάχιστον 50% λιγότερο αλάτι από το ανάλογο τρόφιμο της αγοράς. Όσον αφορά το γάλα και το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά ή καθόλου λιπαρά αυτά περιέχουν σίγουρα λιγότερες θερμίδες από ό,τι τα πλήρη. Τα μέχρι σήμερα στοιχεία δείχνουν ότι η προσφορά τους στην μείωση του ζωικού λίπους και της χοληστερόλης είναι ουσιαστική.

θα πρέπει να διαβάζουμε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων, δίνοντας έμφαση:

Στις θερμίδες
• Το ποσοστό λίπους που περιέχεται
• Στην προέλευση του λίπους (εάν είναι ζωικά κορεσμένα ή φυτικά ακόρεστα λιπαρά)
• Τα θρεπτικά στοιχεία, όπως βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες
• Την ποσότητα χοληστερόλης.
• Την περιεκτικότητα ή μη σε ζάχαρη

Να θυμάστε ότι για να διατηρήσετε το βάρος σας θα πρέπει να ακολουθήσετε μία ισορροπημένη διατροφή που να περιέχει τροφές από όλες τις ομάδες και σε ορισμένες μερίδες. Τα προϊόντα light δεν συγκρίνονται με κανένα φρέσκο προϊόν, να προτιμάτε την κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών και μέτρια χρήση του ελαιολάδου.

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ

  • Τσομπάνη Γιαννούλα
  • Share This