Αιματολογικός καρκίνος – πρόληψη – συμπτώματα

αιματολογικός καρκίνος

Αιματολογικός Καρκίνος: Πρόληψη & Συμπτώματα

Ο αιματολογικός καρκίνος  αντιπροσωπεύει το 10%-20% όλων των νεοπλασιών.

Περιλαμβάνει τρείς  μεγάλες κατηγορίες ασθενειών: τις λευχαιμίες , τα λεμφώματα και το πολλαπλούν μυέλωμα.
Υπάρχουν και οι ομάδες των Μυελοδυσπλαστικών Νεοπλάσιών , Μυελοϋπερπλαστικων Νεοπλασιών , Πλασματοκυτταρικών δυσκρασιών  που θεωρούνται προκαρκινικές διαταραχές. Υπολογίζεται πως κάθε χρόνο διαγιγνώσκονται 2000 περιπτώσεις Λεμφωμάτων, 1400 περιπτώσεις Λευχαιμιών και γύρω στις 500 περιπτώσεις Μυελώματος. Ο αιματολογικός καρκίνος είναι η τρίτη αιτία θανάτου  από καρκίνο, ακολουθούμενος από τον καρκίνο προστάτη και στήθους. Παρ’ολα αυτά το ενα τρίτο των ασθενών που πρωτοδιαγιγνώσκονται δεν έχουν ακούσει ποτέ για τον συγκεκριμένο τύπο διάγνωσης. Σε ενα σημαντικό ποσοστό των ασθενών τα συμπτώματα εμφανίζονται και παραμένουν για αρκετό χρονικό διαστημα πριν την διάγνωση, μιας και οι ασθενείς δεν ζητούν ἐγκαιρα  εκτίμηση από αιματολόγο. Εάν επομένως  βιώσατε ή βιώνετε τα παρακάτω  συμπτώματα τότε είναι σημαντικό  να ζητήσετε κλινικοεργαστηριακή εκτίμηση από ειδικό αιματολόγο,

Τα συμπτώματα αιματολογικού  καρκίνου είναι :

1. Ανεξήγητη αιμορραγία ή μώλωπες (μελανιές)
  2. Ανεξήγητη απώλεια βάρουςζ.
  3. Ανεξήγητοι  νυχτερινοί ιδρώτες
  4. Ογκίδια ή πρήξιμο στο λαιμό μασχάλη και στους βουβώνες
  5. Επιμένουσες λοιμώξεις (π.χ. κρυολογήματα)
  6. Επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις
  7. Οστικοί πόνοι ή πόνοι αρθρώσεων
  8. Διόγκωση της κοιλιάς η κοιλιακοί πόνοι
  9. Οστεοπόρωση και αυτόματα κατάγματα
  10. Αίσθημα συνεχούς κούρασης που δεν βελτιώνεται με ξεκούραση η ύπνο
  11. Ανεξήγητο εξάνθημα και επιμένουσα φαγούρα

Επειδή δεν υπάρχει κάποιο προληπτικό τεστ  για τον αιματολογικό καρκίνο (με εξαίρεση ίσως κάποιες μορφές Πολλαπλού Μυελήματος) είναι σημαντικό να αυξηθεί η επίγνωση του κοινού για τα παραπάνω συμπτώματα.