Αντιοξειδωτικά και τα οφέλη τους.

Αρχική / Άρθρα / Ευρωκλινική Αθηνών / Αντιοξειδωτικά και τα οφέλη τους.

Αντιοξειδωτικά και τα οφέλη τους.

 

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες οι οποίες αναστέλλουν την οξείδωση των κυττάρων. Η διαδικασία της οξείδωσης προκαλεί βλάβες στα κύτταρα, μέσω της παραγωγής ελεύθερων ριζών.

Τα αντιοξειδωτικά δρουν με τέτοιο τρόπο ώστε να δεσμεύουν και να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες μετατρεποντας τες  σε μη τοξικές άρα και ακίνδυνες για τον ανθρώπινο οργανισμό

Ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής, η ηλιακή ακτινοβολία,το στρές, η επιβαρυμένη ατμόσφαιρα μέσα στην οποία ζουμε ευθύνονται για το οξειδωτικό στρές.

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες είναι απαραίτητες στην καθημερινή μας διατροφή αφού καταπολεμούν αλλά και περιορίζουν την οξείδωση που μπορεί να προκαλέσει στον οργανισμό διάφορα προβλήματα υγείας.

Τι κάνουν τα αντιοξειδωτικά.

  • Προστατεύουν τις διπλές ημιδιαπερατές κυτταρικές µεµβράνες, εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, αλλά και εκείνες των μετάλλων, που πολλοί αγνοούν την ύπαρξη τους.
  • Δρουν καρδιοπροστατευτικά και αυξάνουν την ανθεκτικότητα των αγγείων
  • Βοηθούν στην πρόληψη εμφάνισης χρόνιων  νοσημάτων
  • Εχουν αντικαρκινική δράση, αδρανοποιούν καρκινογόνες ουσίες που προκαλούν µεταλλάξεις σε υγιή κύτταρα κι επιβραδύνουν τους µηχανισµούς καρκινογένεσης.
  • Περιορίζουν τις φλεγμονές, οιδήματα και εκφυλιστικές αλλοιώσεις
  • Δρουν προστατευτικά για τις αρθρώσεις και τα οστά
  • Δρουν αντιαλλεργικά σε μεγάλο φάσμα αλλεργειών
  • Βοηθούν στην καλή διατήρηση του δέρματος και το προφυλάσσουν από την πρόωρη γήρανση, περιορίζοντας την διάσπαση του κολλαγόνου.
  • Βελτιώνουν την λειτουργική κατάσταση του αμφιβληστροειδούς χιτώνα των ματιών  και ενισχύουν την όραση

Ομάδες τροφίμων πλούσιες σε αντιοξειδωτικά

Λαχανικά: Σπανάκι, λάχανο,  παντζάρια, πατάτα,  φασόλια, κρεμμύδι

Κουνουπίδι, καρότα, αγκινάρες, μελιτζάνα,  αβοκάντο,  μπρόκολο, φασόλια, πιπεριά, γογγύλια, σκόρδο  κ.α

Η  ντομάτα είναι το τρόφιμο με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε λυκοπένιο.

Φρούτα: Γκρέιπ φρούτ,  βατόμουρα,  πορτοκάλι,  μύρτιλλα, ρόδι, κεράσια,  ακτινίδια,  μήλα, δαμάσκηνα, μπανάνα, αχλάδι, κόκκινα μούρα, σμέουρα,  βερίκοκα  κ.α

Όλα τα εσπεριδοειδή αποτελούν άριστη πηγή βιταμίνης C που αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές αντιοξειδωτικές ουσίες

Ποτά: Πράσινο τσάι, χυμοί φρούτων, κόκκινο κρασί. Το κόκκινο κρασί περιέχει φλαβονοειδή και φαινόλες.

Φυτικά έλαια: Ελαιόλαδο, ελιές, ταχίνι,, σουσάμι, καρύδια,  φουντούκια, αμύγδαλα, ηλιόσποροι, φιστίκια  κ.α  είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε.

Ψάρια: Τα ψάρια  , ο σολομός, η πέστροφα,το σκουμπρί  κ.α  είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα  όπως και η σαρδέλες,  αλλά  είναι επιπλέον  και  καλή πηγή του συνενζύμου Q10.

Θαλασσινά: Ολα τα θαλασσινά  είναι καλές πηγές σεληνίου.

Καρυκεύματα: Κάρδαμο, τζίντζερ, κουρκουμάς, ρίγανη κ.α

Τα καρυκεύματα, γαρίφαλο και κανέλα σε σκόνη, περιέχουν πληθώρα αντιοξειδωτικών ουσιών.

Δημητριακά: Βρώμη,  δημητριακά που περιέχουν βρώμη, λιναρόσπορος κ.α

Γλυκά: Πικρή σοκολάτα περιέχει πολυφαινόλες

Φασόλια: Κόκκινα και μαύρα φασόλια
 

 

  • Τσομπάνη Γιαννούλα
  • Share This