Αντιμετώπιση του πόνου των αρθρώσεων με παλμικές ραδιοσυχνότητες

Οι παλμικές ραδιοσυχνότητες είναι μία νέα μέθοδος που έρχεται να δώσει λύση στον βασανιστικό πόνο των αρθρώσεων σε διάφορα σημεία του σώματος. Οι παλμικές ραδιοσυχνότητες εφαρμόζονται αποκλειστικά σε νοσοκομείο από εξειδικευμένους στη χρήση τους Ορθοπαιδικούς και μπορούν να προσφέρουν 100% απαλλαγή από τον αρθρικό πόνο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Παρακάτω αναφέρονται όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε ή θα θέλατε να ρωτήσετε για τις παλμικές ραδιοσυχνότητες

Ποιες παθήσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν με τη συγκεκριμένη μέθοδο;

Με τις παλμικές ραδιοσυχνότητες αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά ο χρόνιος πόνος των αρθρώσεων στο γόνατο, στο ισχίο, στη μέση και στον ώμο ασχέτως της αιτιολογίας του πόνου ο οποίος μπορεί να έχει προέλθει είτε από αρθρίτιδα είτε από συνδεσμικές κακώσεις. Επίσης η μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί και σε ασθενείς που εμφανίζουν μετεγχειρητικό πόνο, δηλαδή σε περιπτώσεις που έχουν πραγματοποιήσει χειρουργείο σε κάποιο από τα παραπάνω σημεία αλλά ο πόνος δεν έχει περάσει.

Ποιες είναι οι ενδείξεις για να εφαρμοστούν οι παλμικές ραδιοσυχνότητες;

Οι ενδείξεις είναι οι ακόλουθες: όταν ο ασθενής έχει προσπαθήσει με τις συντηρητικούς τρόπους και ο πόνος επιμένει, όταν το χειρουργείο δεν είναι επιλογή για διάφορους λόγους αλλά και στο χρόνιο μετεγχειρητικό πόνο.

Πως λειτουργούν οι παλμικές ραδιοσυχνότητες;

Με τις παλμικές ραδιοσυχνοτήτες επί της ουσίας «βάζουμε για ύπνο» το νεύρο που μεταφέρει το ερέθισμα του πόνου από το σημείο που πάσχει, στον εγκέφαλο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Τι είδους κύματα χρησιμοποιούνται στη συγκεκριμένη μέθοδο;

Η θεραπεία με ραδιοκύματα περιελάμβανε μέχρι τώρα τα συμβατικά ραδιοκύματα, τα cooled ραδιοκύματα και τα bipolar ραδιοκύματα. Oι παλμικές ραδιοσυχνότητες αποτελούν εξέλιξη στη θεραπεία του πόνου των αρθρώσεων καθώς έρχονται vα εξαλείψουν τις ανεπιθύμητες παρενέργειες των υπολοίπων ραδιοκυμάτων.

Πόσο διαρκεί η εφαρμογή;

Η διαδικασία διαρκεί 10 έως 40 λεπτά (ανάλογα με το πεδίο εφαρμογής τους).

Χρειάζεται αναισθησία η συγκεκριμένη τεχνική;

Η τεχνική γίνεται υπό τοπική αναισθησία με τον ασθενή ξύπνιο. Είναι εντελώς ανώδυνη τόσο κατά τη διαδικασία της εφαρμογής όσο και μετά.

Τι αποτελέσματα έχει η θεραπεία με τις παλμικές ραδιοσυχνότητες (ποσοστό «θεραπείας» ασθενών)

Με τις παλμικές ραδιοσυχνότητες όλοι οι ασθενείς βλέπουν άμεση βελτίωση στην μείωση του πόνου σε ποσοστό 70% με 80%, ακριβώς μετά το τέλος της θεραπείας, και το υπόλοιπο 30% με 20% της βελτίωσης έρχεται τις επόμενες 20 ήμερες. Επομένως επιτυγχάνεται 100% εξάλειψη του πόνου. Κάνοντας χρήση ενός ειδικά προσαρμοσμένου ασκησιολογίου που λαμβάνει ο ασθενής από την 1η ημέρα και μπορεί να πραγματοποιεί στο σπίτι του το αποτέλεσμα μπορεί να κρατήσει το εφ όρου ζωής

Πόσο διαρκούν τα αποτελέσματα;

Η θεραπεία με τις παλμικές ραδιοσυχνότητες διαρκεί 2 έως 5 χρόνια και στο διάστημα αυτό οι ασθενείς μπορούν να γυμνάσουν τις μυϊκές ομάδες γύρω από την πάσχουσα περιοχή ώστε όταν οι αισθητικοί κλάδοι των νεύρων επανεκκινήσουν τη λειτουργία τους, να μην νιώθουν πόνο στην ίδια ένταση ή και καθόλου.

Γίνεται λήψη ή έκχυση κάποιων φαρμάκων;

Όχι. Δεν χρησιμοποιούμε κανένα φάρμακο κατά την εφαρμογή της μεθόδου.

Υπάρχει αντένδειξη για κάποιους ασθενείς;

Όχι δεν υπάρχει αντένδειξη στις παλμικές ραδιοσυχνότητες. Μπορεί να προχωρήσει στη θεραπεία όποιος δεν μπορεί ή δεν θέλει να χειρουργηθεί και γενικά όποιος αντιμετωπίζει πόνους στις αρθρώσεις.

Χρειάζεται να παίρνω φάρμακα μετά τη θεραπεία;

Όχι, δεν χρειάζεται κανένα φάρμακο ούτε παυσίπονο. Η συγκεκριμένη τεχνική δεν έχει καθόλου επιπλοκές.

Χρειάζεται ανάρρωση – αποθεραπεία μετά τις παλμικές ραδιοσυχνότητες; Πόσο σύντομα μπορώ να επιστρέψω στη δουλειά μου;

Όχι, δεν απαιτείται καθόλου διάστημα αποθεραπείας η ανάρρωσης. Ο ασθενής ακριβώς μετά την εφαρμογή περπατάει κανονικά πονώντας 70-80% λιγότερο απ ότι πριν και μπορεί να επιστρέψει στην εργασία του άμεσα, ακόμα και την ίδια ημέρα.

Θα χρειαστεί να επαναλάβω τη διαδικασία;

Όχι, η διαδικασία γίνεται μόνο μία φορά.

Είναι μία ασφαλής τεχνική; Μπορούν οι παλμικές ραδιοσυχνότητες να εφαρμοστούν απ όλους;

Οι παλμικές ραδιοσυχνότητες είναι FDA approved (έχουν εγκριθεί ως τεχνική από τον FDA της Αμερικής) και εφαρμόζονται με απόλυτη ασφάλεια και επιτυχία για μεγάλο χρονικό διάστημα στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα είναι σχετικά πρόσφατη μέθοδος και πρέπει να εφαρμόζεται από ειδικά εκπαιδευμένους ιατρούς ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο αποτέλεσμα ενώ παράλληλα απαιτείται και η χρήση ειδικού μηχανήματος το οποίο έχει προμηθευτεί ήδη η Ευρωκλινική Αθηνών.