Διατροφή και έλεγχος βάρους

Αρχική / Άρθρα / Ευρωκλινική Αθηνών / Διαιτολογία / Διατροφή και έλεγχος βάρους

Κουΐζ «Διατροφή και έλεγχος βάρους»

Πόσο ενημερωμένοι είστε για τη διατροφή και τη συμβολή της στον έλεγχο του βάρους σας;

«Γνώση»: Η απάντηση σε όλα τα προβλήματα…

Από τις σημαντικότερες παραμέτρους για την επιτυχημένη αντιμετώπιση προβλημάτων βάρους, αποτελεί η σωστή και έγκυρη ενημέρωση που μπορεί να μετουσιωθεί σε πραγματική γνώση για τον καταναλωτή. Παρόλο που σήμερα κάθε τηλεοπτικό μαγκαζίνο παρουσιάζει και μια ενότητα διατροφής και κάθε περιοδικό ή εφημερίδα, αφιερώνει σελίδες για το «σωστό» αδυνάτισμα, η γνώση του έλληνα καταναλωτή δεν είναι επαρκής ώστε να κάνει τις σωστές επιλογές, να αποφύγει επιτήδειους που «εμπορεύονται» ουσίες με «λιποδιαλυτική» δράση ή να μην την «πατήσει» με εξετάσεις δυσανεξίας που διατείνονται ότι θα του υποδείξουν ποιες τροφές τον παχαίνουν και ποιες τον αδυνατίζουν.Άλλωστε η διαιώνιση του πολυπαραγοντικού προβλήματος της παχυσαρκίας οφείλεται ακριβώς σε αυτό το γεγονός.

Η καλοπροαίρετη Κυρία δοκιμάζει το «μαγικό» σκεύασμα που θα την αδυνατίσει γρήγορα και εύκολα και μετά από λίγο καιρό, διαπιστώνοντας ότι δεν υπάρχει αποτέλεσμα, ξαναγυρνά απογοητευμένη στις παλιές – κακές συνήθειες της, μέχρι που η καλή της φίλη θα της προτείνει να κάνει την «ειδική» εξέταση για να διαπιστώσει αν τα μανιτάρια την παχαίνουν. Και αφού συμπεράνει ότι και αυτό το θέατρο του παραλόγου δεν καταλήγει πουθενά, θα ψάξει πάλι για συναισθηματικό καταφύγιο σε μια διπλή μερίδα σοκολατένιου παγωτού. Και η ιστορία θα συνεχίζεται, με μοναδικό πραγματικό αποτέλεσμα η καλή μας Κυρία να αυξάνει συνεχώς το βάρος της.

Κουΐζ: ένας ευχάριστος τρόπος να τσεκάρετε τις γνώσεις σας…

Μέσα από το κουίζ που ακολουθεί, θα μπορέσετε με έναν ευχάριστο και εποικοδομητικό τρόπο, να ελέγξετε το επίπεδο των γνώσεων σας σχετικά με τη διατροφή και το αδυνάτισμα. Παράλληλα θα λύσετε τις απορίες σας, βάζοντας, με λίγες παραπάνω γνώσεις, το λιθαράκι για πιο επιτυχημένη αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων βάρους αντιμετωπίζετε.

Τμήμα «Α»: οι θερμίδες στη διατροφή μας

Α1. Τι αποδίδει περισσότερες θερμίδες: Ένα παξιμάδι «κρητικό» Κριθαρένιο των 75 γραμμαρίων ή 2 φέτες ψωμί του τοστ ολικής αλέσεως;

α. Το παξιμάδι.
β. Οι 2 φέτες ψωμί του τοστ.
γ. Αποδίδουν ίσες θερμίδες.

Α2. Τι αποδίδει περισσότερες θερμίδες: μία κουταλιά σούπας ελαιόλαδο ή μία κουταλιά σούπας ηλιέλαιο;

α. Το ελαιόλαδο.
β. Αποδίδουν τις ίδιες θερμίδες, περίπου 135.
γ. Το ηλιέλαιο.

Α3. Τι αποδίδει περισσότερες θερμίδες: μία κουταλιά του γλυκού ζάχαρη ή η αντίστοιχη ποσότητα της τεχνητής γλυκαντικής ουσίας ασπαρτάμη;

α. Η ζάχαρη φυσικά…η ασπαρτάμη δεν αποδίδει θερμίδες.
β. Αποδίδουν τις ίδιες θερμίδες, απλά η ασπαρτάμη επειδή είναι πιο «γλυκιά» χρησιμοποιείται σε πολύ μικρά ποσά και συνεπώς γλιτώνουμε θερμίδες.
γ. Η ασπαρτάμη.

Α4. Μία άπαχη τροφή σημαίνει τροφή χωρίς θερμίδες. Σωστό ή λάθος;

α. Λάθος. Άπαχη σημαίνει χωρίς «πάχος» – λίπος. Όμως μία άπαχη τροφή μπορεί να εμπεριέχει πρωτεΐνες ή/και υδατάνθρακες, που επίσης αποδίδουν θερμίδες.
β. Σωστό. Άπαχη τροφή σημαίνει και χωρίς θερμίδες.
γ. Δεν υπάρχουν τροφές χωρίς θερμίδες.

Τμήμα «Β»: ο «τελευταίος» γλυκός πειρασμός

Β1. Γιατί τα γλυκά του κουταλιού θεωρούνται ότι μπορούν να εναρμονιστούν καλύτερα με μία δίαιτα αδυνατίσματος;

α. Γιατί δεν έχουν λιπαρά.
β. Γιατί φτιάχνονται από υγιεινά φρούτα ή λαχανικά.
γ. Επειδή βράζονται, μειώνονται οι θερμίδες που αποδίδουν.

Β2. Πιο γλυκό αποδίδει τις λιγότερες θερμίδες;

α. Τα γλυκά που έχουν ανανά, διότι «καίνε» τα λίπη.
β. Το ζελέ χωρίς ζάχαρη.
γ. Το σορμπέ ή η γρανίτα.

Β3. Τα παγωτά τύπου light, μπορούν να καταναλώνονται άφοβα γιατί δεν «παχαίνουν». Σωστό ή λάθος;

α. Σωστό, αφού είναι light δεν επηρεάζουν το βάρος.
β. Λάθος.
γ. Δεν υπάρχουν τρόφιμα που παχαίνουν και τρόφιμα που δεν παχαίνουν. Όλα εξαρτώνται από το μέτρο και τη συχνότητα κατανάλωσης ενός τροφίμου και βέβαια από το συνολικότερο διαιτολόγιο που κάποιος τηρεί.

Β4. Αν τα γλυκά τα τρώμε το βράδυ «παχαίνουν» περισσότερο. Σωστό ή Λάθος;

α. Λάθος. Οι θερμίδες είναι θερμίδες, είτε τις «καταναλώνουμε» μεσημέρι είτε βράδυ. Αυτό που συμβαίνει, αν τρώμε αργά το βράδυ τροφές πλούσιες σε λίπος και ζάχαρη, είναι ότι δυσχεραίνουμε τη διαδικασία της πέψης
β. Σωστό. Μετά τις 8 το βράδυ δεν πρέπει ποτέ να τρώμε γλυκό.
γ. Αν τα «μοιραζόμαστε» με τον σύντροφό μας δεν μας «παχαίνουν».

Τμήμα «Γ»: «μαγικές» δίαιτες και μέθοδοι αδυνατίσματος

Γ1. Πρέπει να τρώμε βάση της ομάδας αίματος που έχει ο καθένας μας. Σωστό ή Λάθος;

α. Σωστό. Η ομάδα αίματος υποδεικνύει τη διατροφή που πρέπει να κάνουμε για άψογη σιλουέτα και υγεία.
β. Λάθος. Η θεωρία αυτή δε στηρίζεται επιστημονικά.
γ. Είναι σημαντική για τη διατροφή μας η ομάδα αίματος, αλλά ακόμα πιο σημαντική είναι η ομάδα ποδοσφαίρου.

Γ2. Τι μας βοηθά περισσότερο ως πρωινό, προκειμένου να χάσουμε βάρος;

α. Ένας φρέσκος χυμός γκρέιπ φρούτ, που «διαλύει» τα λίπη.
β. Μια βάφλα με 2 μπάλες παγωτό.
γ. Ένα ισορροπημένο πρωινό που εμπεριέχει ημιαποβουτυρωμένο γαλακτοκομικό, προϊόντα δημητριακών ολικής αλέσεως, φρούτο και ενίοτε αβγό ή φιλέτο γαλοπούλας.

Γ3. Αν κάνω διάδρομο 30 λεπτά, μπορώ να απολαμβάνω καθημερινά μια σοκολάτα χωρίς να επιβαρύνομαι. Σωστό ή Λάθος;

α. Σωστό
β. Λάθος. Μισή ώρα στατικός διάδρομος σε ταχύτητα 6,5 χλμ/ώρα συνεπάγεται για έναν μέσο ενήλικα δαπάνη 150 θερμίδων, δηλαδή το 1/4 μιας σοκολάτας.
γ. Αν ταυτόχρονα παρακολουθείται αγώνα μπάσκετ, μπορείτε να τρώτε 2 σοκολάτες λόγω των θερμίδων που καίνε και οι καλαθοσφαιριστές.

Γ4. Ποιες εξετάσεις στερούνται επιστημονικής βάσης για το αδυνάτισμα και δεν έχουν κανένα νόημα να υπολογίζονται σε μια ισορροπημένη διατροφή με σκοπό την απώλεια λιπώδους ιστού;

α. Οι εξετάσεις δυσανεξίας των τροφών.
β. Οι εξετάσεις θυρεοειδούς.
γ. Τα τεστ που υποδεικνύουν τον μεταβολικό ρυθμό μας.

Απαντήσεις:

Σωστές απαντήσεις

Τμήμα Α: α,β,β,α

Τμήμα Β: α,β,γ,α

Τμήμα Γ: β,γ,β,α

ΚΛΙΝΙΚΟΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ
  • Ξένος Κωνσταντίνος
  • Share This