Θέλετε να κλείσετε ραντεβού;

Σπονδυλική στήλη και Covid-19

Τον τελευταίο καιρό, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων έχει περιορίσει σημαντικά τις καθημερινές δραστηριότητες εφαρμόζοντας επιτυχώς τις οδηγίες για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19.

Πέρα από την θετική διάσταση του «Μένουμε σπίτι» (επιπέδωση της καμπύλης μετάδοσης, ποιοτικός χρόνος με την οικογένεια, ευκαιρία για αυτο-οργάνωση και επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων μας), υπάρχουν και πολλές αρνητικές συνέπειες σε πολλαπλά επίπεδα.

Σε ό,τι αφορά στην υγεία της σπονδυλικής μας στήλης, πολλοί είναι οι κίνδυνοι οι οποίοι ελλοχεύουν από την δραματική και απότομη μεταβολή της καθημερινότητάς μας, εάν βέβαια δεν φροντίσουμε να εφαρμόζουμε ορισμένες απλές αρχές.

Επιγραμματικά τα προβλήματα που μπορούν να εμφανιστούν ή και να επιδεινωθούν «μένοντας σπίτι» είναι:

 

  1. Η υπερβολική χρήση του καναπέ οδηγεί σε σταδιακή μεταβολή του φυσιολογικού σχήματος της σπονδυλική στήλης (με τις 3 ισορροπημένες καμπύλες αυχένα-θώρακα-μέσης) σε σχήμα C που οδηγεί σε κύφωση και μυϊκή ανισορροπία.

 

  1. Αύξηση του σωματικού βάρους, άρα και της μηχανικής καταπόνησης της μέσης.

 

  1. Προβλήματα φθοράς στον αυχένα από την κακή στάση εργασίας και την παρατεταμένη χρήση κινητού και tablet (ενημέρωση- ψυχαγωγία-επικοινωνία).

 

Για να αποφύγουμε τα προβλήματα με την σπονδυλική μας στήλη εφαρμόζουμε τα εξής:

 

  1. Καθημερινή ενδυνάμωση του «Πυρήνα». Δηλαδή απλές ασκήσεις κοιλιακών και ραχιαίων ώστε να διατηρείται η ικανότητα και η ισορροπία του μυϊκού συστήματος που συνεργάζεται με την σπονδυλική μας στήλη. Τρία σετ των 10 επαναλήψεων κοιλιακών και τρία σετ ραχιαίων (εναλλάξ) καθημερινά, είναι αρκετά ώστε να χτίσουμε έναν πολύ καλό πυρήνα. Θα πρέπει όμως να τα εκτελούμε πιστά και σταθερά, σαν να λαμβάνουμε κάποια φαρμακευτική αγωγή.

 

  1. Προσεκτική διατροφή προσαρμοσμένη στην μειωμένη δραστηριότητα των ημερών και αερόβια άσκηση τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα (πχ γρήγορο περπάτημα για 30 λεπτά).

 

  1. Χρήση επικουρικών μέσων (ειδικά στηρίγματα/ανυψωτικά μέσα) ώστε να διατηρείται η οριζόντια βλεμματική επαφή με τις ψηφιακές συσκευές και μάλιστα χωρίς να χρησιμοποιούμε τα χέρια μας. Συγκεκριμένα θα πρέπει να αποφεύγουμε την χρήση ταμπλετών και έξυπνων κινητών στον καναπέ και να προτιμάμε το γραφείο μας ή ένα τραπέζι και μία καρέκλα που να στηρίζει καλά την πλάτη μας. Η συσκευή πρέπει να στηρίζεται σε ειδικό ή αυτοσχέδιο στήριγμα, ώστε να μην την κρατάμε με τα χέρια μας. Τέλος, το πιο σημαντικό είναι να έχουμε οριζόντια βλεμματική επαφή με την συσκευή, να μην σκύβουμε κάμπτοντας τον αυχένα μας δηλαδή.

 

Σε περίπτωση που όλα αυτά δεν αποδώσουν, επικοινωνήστε άμεσα με τον ειδικό ώστε να λάβετε τις σωστές συμβουλές και καθοδήγηση.


    Ζητήστε ραντεβού online




    Πατώντας αποδοχή, συναινείτε στη συλλογή ή/και επεξεργασία των παραπάνω στοιχείων σας από την Ευρωκλινική, αποκλειστικά για την αποστολή ενημερώσεων σχετικά με νέες υπηρεσίες, προϊόντα και δράσεις μας. Περισσότερα εδώ

    ή καλέστε μας στα: 210 64 16 800 & 210 64 16 801