Θέλετε να κλείσετε ραντεβού;

Ασκήσεις κινητοποίησης του Ώμου

Ασκήσεις κινητοποίησης και ενδυνάμωσης του ώμου

 

Οι τραυματισμοί του ώμου είναι αρκετά συχνοί. Κυρίως δημιουργούνται από υπερχρήση, όταν δηλαδή χρησιμοποιούμε το χέρι ψηλότερα από τις 90 μοίρες στα χειρωνακτικά επαγγέλματα (οικοδόμοι, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι κ.λπ.). Όσον αφορά  τα αθλήματα, οι τραυματισμοί σχετίζονται με το τέννις, το βόλλευ, το κολύμπι κ.λπ., στα οποία  χρησιμοποιούμε επίσης το χέρι μας πάνω απο 90 μοίρες. Άρα υπάρχουν πολύ λόγοι να γυμνάσουμε σωστά τους μύες της ωμικής ζώνης ώστε να θωρακιστούμε έναντι των τραυματισμών αυτών.

H ευλυγισία και η μυϊκή ενδυνάμωση των αρθρώσεων αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την γενικότερη υγεία του ανθρώπου.

O ώμος είναι μία σύνθετη άρθρωση ως προς την ανατομία και τη λειτουργικότητά της. Παρουσιάζει ένα πολύ μεγάλο εύρος κίνησης, το μεγαλύτερο όλων των αρθρώσεων, και σταθεροποιείται από συνδέσμους και τένοντες προκειμένου να αποφευχθούν τραυματισμοί. Για να βελτιωθούν ήδη υπάρχοντες τραυματισμοί  ή να προληφθούν χρειάζονται ασκήσεις οι οποίες γίνονται πολύ απλά στο σπίτι ή μετά από καθοδήγηση φυσικοθεραπευτή αν αφορά αποκατάσταση μετά από χειρουργική επέμβαση.

Οι ασκήσεις έχουν διπλό σκοπό:

  1. να αποκατασταθεί ή να διατηρηθεί το εύρος κίνησης
  2. να δυναμώσει μυικά η άρθρωση

Αυτό πραγματοποιείται με δύο κατηγορίες ασκήσεων, τις ισομετρικές και τις ισοτονικές.

Με τον όρο ισομετρικές ασκήσεις εννοούμε την σύσπαση ενός μυ χωρίς να κινείται η άρθρωση ενώ με τον όρο ισοτονικές ασκήσεις εννοούμε την εκγύμναση του μυ μέσω κινητοποίησης της.

Οι βασικές κινήσεις του ώμου είναι:

  • κάμψη, η ανύψωση του χεριού προς τα εμπρός
  • απαγωγή, η ανύψωση του χεριού στο πλάι
  • έξω στροφή, η κίνηση του χεριού προς τα έξω
  • έσω στροφή, η κίνηση του χεριού προς τα έσω

Οι ασκήσεις αυτές μπορούν να γίνουν στο σπίτι με απλό εξοπλισμό, όπως με ένα σκοινί με μία ράβδο, με λάστιχα ή ιμάντες. Με τα λάστιχα οι ασκήσεις προσφέρουν μια ελεγχόμενη σταδιακή αντίσταση και πραγματοποιούνται αφού πρώτα έχει ενδυναμώσει το χέρι με απλές ισομετρικές και ισοτονικές ασκήσεις.

Αν οι ασκήσεις αυτές αφορούν μετεγχειρητική αποκατάσταση καλό θα είναι να συμβουλευτούμε εξειδικευμένο φυσικοθεραπευτή και να επανεξεταζόμαστε σε τακτά χρονικά διαστήματα από το θεράποντα ορθοπαιδικό.

Στα πιο κάτω εικονίδια μπορούμε να δούμε μερικές από τις ασκήσεις που γίνονται στο σπίτι και αφορούν όλο το εύρος κίνησης και έναν απλό τρόπο ενδυνάμωσης της άρθρωσης του ώμου.

Ασκήσεις για τον Ώμο

Απαγωγή
Έσω-Έξω στροφή
Έσω στροφή
Κάμψη

Ασκήσεις ενδυνάμωσης

Απαγωγή
Έκταση ώμου
Έξω στροφή
Έσω στροφή
Κάμψη ώμου
Προσαγωγή

Ασκήσεις ενδυνάμωσης με λάστιχα

Απαγωγή
Έκταση
Εξωτερική περιστροφή
Εσωτερική περιστροφή


    Ζητήστε ραντεβού online




    Πατώντας αποδοχή, συναινείτε στη συλλογή ή/και επεξεργασία των παραπάνω στοιχείων σας από την Ευρωκλινική, αποκλειστικά για την αποστολή ενημερώσεων σχετικά με νέες υπηρεσίες, προϊόντα και δράσεις μας. Περισσότερα εδώ

    ή καλέστε μας στα: 210 64 16 800 & 210 64 16 801