Ποιες δίατες να ΜΗΝ δοκιμάσετε για γρήγορη απώλεια βάρους

Home / Άρθρα / Ευρωκλινική Αθηνών / Ποιες δίατες να ΜΗΝ δοκιμάσετε για γρήγορη απώλεια βάρους

Είστε ανάμεσα σε αυτούς που μέσα στην καραντίνα πέρασαν πολλές ώρες στην κουζίνα, μαγείρεψαν πολύ (και οχι τόσο υγιεινά) και τελικά πήραν βάρος; Ό,τι έγινε έγινε, ήρθε η ώρα της επαναφοράς χωρίς ακρότητες και γρήγορες λύσεις που τις περισσότερες φορές καταλήγουν σε άλλη μια αποτυχημένη προσπάθεια.

 

Πάμε λοιπόν να δούμε ποιες δίαιτες να ΜΗΝ δοκιμάσουμε για γρήγορη απώλεια βάρους:

 

Δίαιτα σύμφωνα με την ομάδα αίματος

Α: απαγορεύεται να καταναλώνουν γαλακτοκομικά και τους συστήνεται χορτοφαγική δίαιτα.

Β: μπορούν να έχουν μεγαλύτερη ποικιλία τροφίμων, ενω επιτρέπονται και τα γαλακτοκομικά.

ΑΒ: συνδυασμός Α + Β

0: συστήνεται μεγάλη κατανάλωση κρεατικών, ενώ απαγορεύονται σιτηρά, γαλακτοκομικά και δημητριακά.

 

Τι ισχύει: Οι διατροφές που βασίζονται στον αποκλεισμό οποιασδήποτε κατηγορίας τροφίμων δεν μπορούν να αποτελούν ένα διατροφικό πρότυπο ειδικά όταν δεν βασίζονται στις αρχές μίας σωστής και ισορροπημένης διατροφής. Η στέρηση θα οδηγήσει στα αντίστροφα αποτελέσματα, δηλαδή τελικά να ξαναπάρετε βάρος, ενώ μπορεί να οδηγήσει επίσης σε διατροφικές ελλείψεις, όπως για παράδειγμα σε ασβέστιο, καθώς όπως είδαμε στις περισσότερες ομάδες αίματος απαγορεύονται εντελώς τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

 

Δίαιτα Atkins: Το πασίγνωστο αυτό διατροφικό σχήμα βασίζεται στη μείωση και τον αποκλεισμό των υδατανθράκων όπως το ψωμί, το ρύζι και τα μακαρόνια. Παράλληλα βασίζεται σε πρωτεϊνούχα και λιπαρά τρόφιμα όπως το κρέας, το ψάρι, τα πουλερικά, το αυγό, το βούτυρο και το τυρί. Με το πέρας δύο εβδομάδων εντάσσονται σταδιακά τα φρούτα και ολικής αλέσεως δημητριακά αλλά σε μικρές ποσότητες.

 

Τι ισχύει: Η υπέρμετρη κατανάλωση κρέατος σχετίζεται με υψηλή πρόσληψη λίπους και μάλιστα «κακού», του λεγόμενου κορεσμένου λίπους. Επίσης, μπορεί να αυξηθούν τα επίπεδα της χοληστερόλης, της αρτηριακής πίεσης, ενώ επιβαρύνει και τη λειτουργία των νεφρών. «Απαγορευμένα» τρόφιμα όπως τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα και ορισμένα λαχανικά είναι τροφές, πλούσιες σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά συστατικά με σημαντικά οφέλη για την καλή υγεία του ανθρώπου και για την πρόληψη χρόνιων νοσημάτων όπως ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά κ.λπ.

 

Δίαιτα Dukan: Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ξαδελφάκι» με την δίαιτα Atkins. Κοινό χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη κατανάλωση πρωτεϊνούχων τροφίμων με τη διαφορά όμως οτι χωρίζεται σε 4 φάσεις. Στην αρχή περιλαμβάνει μόνο άπαχη πρωτεΐνη (κρέας, ψάρια, θαλασσινά, αυγά κ.λπ.), στην 2η φάση εισάγονται μικρές ποσότητες λαχανικών, στην 3η φάση λίγα φρούτα και δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως, ενώ στην 4η φάση είναι η συντήρηση.

 

Τι ισχύει: πρόκειται για μια αποδοτική δίαιτα αλλά με μικρό αριθμό μελετών που να το αποδεικνύουν, κατι που σημαίνει ότι για την επιστημονική κοινότητα δεν είναι αποδεκτή. Επιπλέον μία τόσο στερητική δίαιτα, με ιδιαίτερα περιορισμένες θερμίδες που αποκλείει ολόκληρες ομάδες τροφίμων, είναι βέβαιο πως θα οδηγήσει στην υπερκατανάλωση τροφής και στην επαναπρόσληψη των χαμένων κιλών, αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της.

Το κοινό χαρακτηριστικό των παραπάνω διατροφικών σχημάτων που περιγράψαμε είναι ότι βασίζονται στην μεγάλη μείωση των θερμίδων που καταναλώνει κανείς καθημερινά, οδηγώντας σε μία γρήγορη απώλεια υγρών και μυϊκής μάζας, και όχι λιπώδους ιστού.

Είναι αλήθεια πως τα άτομα που έχουν αυξημένο σωματικό βάρος είναι εύπιστα σε μια γρήγορη και εύκολη απώλεια. Να θυμάστε πως ο μόνος τρόπος για να χάσει κανείς βάρος είναι να προσλαμβάνει λιγότερες θερμίδες από τη διατροφή του σε σχέση με αυτές που δαπανά το σώμα του. Στόχος σε μία προσπάθεια απώλειας βάρους δεν είναι μόνο η απώλεια αλλά και η διατήρηση του νέου σας βάρους!

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

Για ραντεβού με διατροφολόγο πατήστε ΕΔΩ

  • Share This