Συναισθηματική πείνα: Πώς να την αντιμετωπίσουμε;

Home / Άρθρα / Ευρωκλινική Αθηνών / Συναισθηματική πείνα: Πώς να την αντιμετωπίσουμε;

Ίσως από τις πρώτες μέρες που μένετε σπίτι έχετε παρατηρήσει ότι συνέχεια πεινάτε. Ή νομίζετε ότι πεινάτε! Είναι το λεγόμενο συναισθηματικό φαγητό. Δηλαδή  η μεγάλη κατανάλωση φαγητού ΧΩΡΙΣ το άτομο να πεινάει πραγματικά και μάλιστα να εξακολουθεί να τρώει ενώ αισθάνεται κορεσμό.

Πώς αντιμετωπίζεται;

-Καθαρή σκέψη και λογική

Η πραγματική-βιολογική αίσθηση της πείνας εμφανίζεται σταδιακά ενώ η συναισθηματική πείνα ξαφνικά (π.χ. το βράδυ που χαλαρώνουμε ή μπροστά στην τηλεόραση κτλ)

-Να μάθει το άτομο να αναγνωρίζει το αίσθημα πείνας και του κορεσμού γιατί συχνά καταναλώνει κατι χωρίς να πεινάει.

Χαρακτηριστικό της συναισθηματικής κατανάλωσης είναι οτι μετά το άτομο νιώθει τύψεις. Αντίθετα, οταν τρώμε γιατί πραγματικά πεινάμε νιώθουμε ικανοποίηση.

-Η καταγραφή ενός ημερολογίου τροφίμων θα βοηθούσε να κατανοήσουμε κάτω απο ποιές συνθήκες (π.χ. Stress, άγχος, στεναχώρια, χαρά)καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες φαγητού.

Συνήθως μάλιστα όταν έχουμε κάποιο αρνητικό συναίσθημα στρεφόμαστε σε τρόφιμα που είναι πλούσια σε λιπαρά ή σε γλυκιές επιλογές, ενώ οταν πραγματικά πεινάμε δεν υπαρχει προτίμηση στην κατανάλωση συγκεκριμένου τροφίμου.

-Κάντε κάποια άσκηση

Η άσκηση έχει αγχολυτική ιδιότητα, αυξάνει τη διάθεση και βοηθάει το άτομο να απομακρύνεται απο το  συναισθηματικό φαγητό. Μπορείτε να εντάξετε καθημερινά περπάτημα για τουλάχιστον 20-30 λεπτά ή να βγάλετε το κατοικίδιο σας βόλτα εφόσον έχετε.Επίσης, θα μπορούσατε καθημερινά να ασχολείστε με μια δουλεια του σπιτιού που σίγουρα απαιτεί χρόνο (π.χ. ηλεκτρική σκούπα, οργάνωση ντουλάπας κ.ά).

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

  • Share This