Οργάνωση γευμάτων στο σπίτι μέσα στην πανδημία; Κι όμως γίνεται!

Home / Άρθρα / Ευρωκλινική Αθηνών / Οργάνωση γευμάτων στο σπίτι μέσα στην πανδημία; Κι όμως γίνεται!

Ας είμαστε ειλικρινείς. Βασικό στοιχείο, ίσως και το πιο δύσκολο, μιας καλής και ισορροπημένης διατροφής είναι η οργάνωση και ο προγραμματισμός. Πολύς κόσμος παραπονιέται ότι δεν προλαβαίνει μέσα στην ημέρα του να οργανωθεί και αυτός είναι ο βασικός λόγος που μπορεί να εγκαταλείψει την διατροφική του προσπάθεια.

Η οργάνωση ξεκινάει από το σπίτι μας. Λόγω της πανδημίας, μεγάλο μέρος του πληθυσμού δουλεύει από το σπίτι. Ας το εκμεταλλευτούμε ώστε να οργανώσουμε καλύτερα τις επιλογές μας. Δείτε πως:

Ντουλάπια

Πόσες φορές κάνετε ένα διάλλειμα από την τηλεργασία και οδηγήστε απευθείας στο ντουλάπι της κουζίνας; Ξέρετε ότι ένα ακατάστατο ντουλάπι θα οδηγήσει και σε «κακή» επιλογή; Αυτό συμβαίνει γιατί όταν θέλουμε να τσιμπολογήσουμε, το πιο πιθανό είναι να πάρουμε αυτό που θα βρούμε πρώτο μπροστά μας. Η λύση είναι να βάλετε στο ντουλάπι σας μπροστά τις πιο υγιεινές και σωστές επιλογές, όπως τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες (π.χ. δημητριακά πρωινού, φρυγανιές κ.ά), ξηρούς καρπούς κ.λπ.

 

Ψυγείο

Αν το ντουλάπι δεν έχει κάτι που να μας ικανοποιήσει, η επόμενη κίνηση είναι σίγουρα το ψυγείο! Φροντίστε λοιπόν το ψυγείο σας να περιέχει ποικιλία υγιεινών επιλογών ώστε αυτό να σας οδηγήσει και σε σωστή επιλογή.  Ένα ψυγείο γεμάτο με ανθυγιεινές επιλογές σίγουρα δε θα σας βοηθήσει στην διαχείριση του βάρους σας. Να έχετε ποικιλία φρούτων και λαχανικών ανάλογα με την εποχικότητα, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά ή με φυτικές στερόλες για την καλή λειτουργία της καρδιάς, προϊόντα ολικής άλεσης όπως ψωμί, ψάρια και άπαχα κρέατα.

 

Μαγείρεμα

Μήπως από τότε που δουλεύετε από το σπίτι, έχει αυξηθεί το delivery; Αρχικά, οργανώστε μια λίστα για το σούπερ μαρκετ. Φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως, τρόφιμα με «καλά» λιπαρά και όχι κορεσμένα ή trans, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, ψάρια και άπαχο κρέας, πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Φροντίστε να μην πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ πεινασμένοι. Θα σας οδηγήσει σε λιγότερο καλές επιλογές, ακόμα και αν έχετε φτιάξει τη λίστα σας. Και μετά το σούπερ μάρκετ, μαγειρέψτε! Ανακαλύψτε συνταγές που θα σας αρέσουν και φτιάξτε τες για την υπόλοιπη οικογένεια.

Επίσης, και τα παιδιά λόγω της πανδημίας, έχουν τηλ-εκπαίδευση. Επομένως, αρκετές ώρες σε αδράνεια μπροστά στον υπολογιστή. Είναι γνωστό πως η κατανάλωση φαγητού μπροστά στον υπολογιστή σχετίζεται με πιο ανθυγιεινές επιλογές και μεγάλη θερμιδική πρόσληψη καθώς χάνουν την αίσθηση του κορεσμού.

 

Επιλογές με φρούτα και λαχανικά

Πράγματι, τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν ενεργό μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής παρέχοντας πολύτιμα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό ενός παιδιού όπως υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες (π.χ. C, προβιταμίνη Α) και ιχνοστοιχεία (π.χ. κάλιο). Παρ’ όλα αυτά είναι πολύ συχνό το φαινόμενο τα παιδιά αυτής της ηλικίας να μην είναι πολύ «φίλοι» με αυτά. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο στο διάλειμμα καταναλώστε φρούτα μαζί με το παιδί, παίξτε σχηματίζοντας σχέδια στο φρούτο ή τη φλούδα του και βάλτε τη διαδικασία αυτή στην καθημερινή του ρουτίνα. Αν αρνηθεί μην απογοητεύεστε, έχετε υπομονή και ξαναδοκιμάστε αργότερα προσπαθώντας κάθε φορά να παρουσιάσετε το ίδιο φρούτο με διαφορετικό τρόπο! Σίγουρα αποφύγετε την επιβράβευση τύπου «φάε το φρούτο σου και θα σε αφήσω να φας σοκολάτα» ή τιμωρία ενός παιδιού εάν δεν φάει το φρούτο του.

 

Milkshake

Επίσης μια καλή λύση είναι να προσθέσετε φρούτα μέσα στο γάλα ή το γιαούρτι δίνοντας την αίσθηση στο παιδί του milk shake που σίγουρα θα του αρέσει. Μια άλλη εναλλακτική είναι η χρήση των φρούτων μαζί με τα δημητριακά πρωινού με αποξηραμένα φρούτα. Ιδιαίτερα για τα γεύματα εκτός σπιτιού μπορείτε να επιλέξετε και 100% φυσικούς χυμούς φρούτων που εξασφαλίζουν εκτός από πολύτιμες βιταμίνες όπως Β, C, E και την ενυδάτωση του παιδιού. Παράλληλα, στο σπίτι, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τα ιδιαίτερα χρώματά τους και να τους αναμείξετε με κομματάκια φρούτων φτιάχνοντας γρανίτες, ζελέ ή φρουτοσαλάτες.

 

Οικογενειακά γεύματα

Η αξία των οικογενειακών γευμάτων για τη σωματική ανάπτυξη και την προαγωγή της υγείας των παιδιών έχει αναδειχτεί τα τελευταία χρόνια από πολλές επιστημονικές μελέτες. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν οι γονείς εφαρμόζουν οι ίδιοι τις αρχές της ισορροπημένης διατροφής, φαίνεται πως τα οικογενειακά γεύματα βοηθούν τα παιδιά να υιοθετήσουν υγιεινές και ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες.
Επιπλέον, όταν τα παιδιά γευματίζουν οικογενειακά, είναι λιγότερο πιθανό να καταναλώσουν ακατάλληλα τρόφιμα, καθώς οι γονείς μπορούν να ελέγξουν τόσο την ποιότητα όσο και την ποσότητα των τροφών.
Μάλιστα, εκτός από το σημαντικό τους ρόλο στη διαχείριση του σωματικού βάρους των παιδιών, τα οικογενειακά τραπέζια ενισχύουν θετικά και την ψυχολογία τους.

 

Μήπως να τα επαναφέρετε;

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

Για ραντεβού με διατροφολόγο πατήστε εδώ

  • Share This