Έμφραγμα: 7 Συμβουλές για Καλή Υγεία!

H επόμενη μέρα μετά το έμφραγμα: 7 συμβουλές για καλή υγεία!

 

Τι είναι το έμφραγμα και πώς θεραπεύεται;

Το οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου προκαλείται από την αιφνίδια απόφραξη μιας στεφανιαίας αρτηρίας η οποία προκαλείται από την ταχεία δημιουργία θρόμβου πάνω σε μία αθηρωματική πλάκα που προϋπάρχει. Η κατάργηση της στεφανιαίας κυκλοφορίας στο τμήμα του μυοκαρδίου που άρδευε η φραγμένη αρτηρία, καταλήγει σε διάστημα λίγων ωρών στη νέκρωση τμήαμτος  του καρδιακού μυ.

Η ιδανική θεραπεία του εμφράγματος είναι η πρωτογενής Αγγειοπλαστική και το σημαντικότερο είναι η νωρίτερη δυνατή διενέργεια της. Το αιμοδυναμικό εργαστήριο της Ευρωκλινικής λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο,  365 μέρες το χρόνο και μέσα σε 60’ από την άφιξη του ασθενούς και τη διάγνωση του εμφράγματος ο ασθενής βρίσκεται στο εργαστήριο για τη διένεργεια μηχανικής διάσωσης του μυοκαρδίου.

Στις περισσότερες περιπτώσεις το έμφραγμα εισβάλει εν αιθρία με έντονο πόνο στο στήθος χωρίς την παραμικρή προειδοποίηση και χωρίς να υπάρχει κανένα προηγούμενο ιστορικό, Ο πόνος μπορεί να έχει τα χαρακτηριστικά σφιξίματος ή καψίματος και να αντανακλά στη ρίζα του λαιμού, στο αριστερό άνω άκρο και στους ώμους. Άλλοτε ο πόνος μπορεί να εντοπίζεται κυρίως στο επιγάστριο.

Η τελική διάγνωση θα γίνει με τα χαρακτηριστικά ευρήματα του ηλεκτροκαρδιογραφήματος και με την ανύψωση των καρδιακών ενζύμων στο αίμα.

 

Πώς είναι η επόμενη μέρα μετά το έμφραγμα;

Πώς είναι όμως η επόμενη ημέρα: Τι πρέπει να αλλάξει: (Εκτός φυσικά από το να λαμβάνει τα φάρμακα που του σύστησε ο γιατρός του, πρέπει να ρυθμίσει τη χοληστερίνη και την πίεση και κάνει τις εξετάσεις του στα χρονικά διαστήματα που θα του καθοριστούν)

Αυτά είναι τα κλασσικά ερωτήματα κάθε εμφραγματία που ετοιμάζεται να επιστρέψει στη καθημερινότητα του. Το σοκ του εμφράγματος απομακρύνθηκε, η ανάσα του θανάτου έφυγε από κοντά του και πρέπει να επιστρέψει στη προηγούμενη ζωή του.

Ας δούμε λίγο τους βασικούς κανόνες επαναφοράς ενός εμφραγματία. Ακόμη έχει σημασία να θυμόμαστε ότι η πιο κρίσιμη μετά το έμφραγμα περίοδος όπου εμφανίζεται η πλειοψηφία των επιπλοκών είναι ο πρώτος μήνας, η εποχή όπου η μυοκαρδιακή ουλή επουλώνεται και είναι ακόμα επιρρεπής σε αρρυθμίες και επιπλοκές.

 

7 συμβουλές για καλή υγεία μετά το έμφραγμα:

  1. Κάπνισμα:

    Είναι η ιδανική ψυχολογικά εποχή για να διακόψετε όσοι καπνίζετε. Έχει φανεί ότι ενώ τα ποσοστά διακοπής του καπνίσματος είναι πολύ χαμηλά στο γενικό πληθυσμό, στους εμφραγματίες το ποσοστό αυτό γίνεται αρκετά υψηλό λόγω της έντονης επιθυμίας του εμφραγματία να αλλάξει ζωή και να μην το ξαναπάθει. Το κάπνισμα είναι ο σημαντικότερος παράγοντας εμφράγματος σε νεαρές ηλικίες. Από τη στιγμή που διακόπτουμε το κάπνισμα ο κίνδυνος εμφάνισης εμφράγματος μειώνεται μετά από περίπου ένα έτος και μηδενίζεται σχεδόν φτάνοντας το κίνδυνο του μη καπνιστή στα πέντε χρόνια από τη διακοπή του καπνίσματος..

  2. ΑΣΚΗΣΗ:

    Η άσκηση είναι μία διαδικασία που αν μπορούσαμε οι καρδιολόγοι θα την συνταγογραφούσαμε ως φάρμακο. Πέρα από τα έμμεσα ευεργετικά της αποτελέσματα με τη μείωση της πίεσης, την απώλεια βάρους, την αύξηση της καλής χοληστερόλης (HDL), τη μείωση των τριγλυκεριδίων έχει και άμεσα ευεργετικά αποτελέσματα στο καρδιακό μυ μειώνοντας σημαντικά τις επιπλοκές και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής. Στόχος μας είναι η διάρκεια και όχι η ένταση της άσκησης. Ο καρδιολόγος θα πρέπει να συγκεκριμενοποιήσει την ένταση της επιτρεπόμενης άσκησης στην άμεση μετεμφραγματική περίοδο, σαν γενικό κανόνα πάντως επιθυμούμε το 50-80% της μεγίστης ανά ηλικία συχνότητας ( Αυτή βρίσκεται αφαιρώντας από το 220 την ηλικία μας)

  3. ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ:

    Έχει μεγάλη σημασία κατά πόσον η εργασία είναι χειρονακτική ή όχι. Σε ασθενείς με έντονη χειρωνακτική εργασία είναι προτιμότερο να απέχουν ολόκληρο τον πρώτο μήνα από την εργασία τους. Σε όσους ασκούν εργασία γραφείου μπορούν να επιστρέψουν νωρίτερα αλλά πρέπει να είναι σε θέση να εισέλθουν σταδιακά στο εργασιακό άγχος και να μην καταπονήσουν ιδιαίτερα τον εαυτό τους. Είναι ενδιαφέρον πως ασθενείς με δική τους επιχείρηση αισθάνονται ιδιαίτερα αυξημένο άγχος όταν βρίσκονται εκτός εργασίας παρά εάν έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν σε αυτήν.

  4. ΑΝΑΠΑΥΣΗ:

    Δε γνωρίζουμε ποιος είναι ο ιδανικός αριθμός ωρών ύπνου διότι αυτό διαφέρει πολύ ανάμεσα στους ανθρώπους. Πάντως λιγότερες από έξι ώρες ημερησίως φαίνεται να σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο και μισή με μία ώρα ανάπαυση το μεσημέρι απομακρύνει τον κίνδυνο νέου εμφράγματος.

  5. ΣΕΞ:

    ‘Ένα άλλο πολύ συνηθισμένο ερώτημα είναι πότε μπορεί κανείς να ξαναρχίσει να έχει ερωτική επαφή. Για όσους είναι παντρεμένοι ή διατηρούν μόνιμη σχέση είναι πιο εύκολο διότι φαίνεται ότι δεν υπάρχει αρνητική επίδραση της σεξουαλικής επαφής αρκεί να είναι ήπια αρχικά, όπως συστήνεται για την άσκηση. Για όσους έχουν εφήμερες ερωτικές σχέσεις είναι καλό να είναι πιο επιφυλακτικοί χρονικά και να περιμένουν να περάσει ο μήνας διότι ο κίνδυνος είναι θεωρητικά μεγαλύτερος.

  6. ΔΙΑΤΡΟΦΗ:

    Η διατροφή είναι ένα κεφάλαιο που απαιτεί μακροχρόνια αλλαγή για να επιφέρει αρνητικές ή θετικές επιδράσεις. Αυτό που έχει σημασία πάντως άμεσα μετά το έμφραγμα είναι η εξομάλυνση των ωρών του φαγητού, η δυνατότητα να υπάρχουν μικρά και σταθερά γεύματα με όσο το δυνατόν περισσότερη μεσογειακή επιρροή στη κουζίνα.

  7. ΣΤΡΕΣ:

    Μολονότι είναι αδύνατο να το εξαλείψουμε από τη ζωή μας σίγουρα μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα για να το μειώσουμε. Τόσο ενδοεργασιακά όσο και ενδοοικογενειακά η ένταση δημιουργεί μακροπρόθεσμο κίνδυνο εμφράγματος.

 

Η επόμενη ημέρα του εμφραγματία μπορεί να είναι πολύ όμορφη Εάν προσέξει και δεν αδιαφορήσει για αυτό που του συνέβη θα έχει μία καλύτερη και πιο υγιεινή ποιότητα ζωής χωρίς ουσιαστικά να στερηθεί κάτι από τις χαρές της ζωής ( εκτός από το κάπνισμα αν το θεωρήσει κανείς χαρά).


    Ζητήστε ραντεβού online

    Συμπληρώστε τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα & ένας εκπρόσωπός μας θα επικοινωνήσει σύντομα μαζί σας




    Πατώντας αποδοχή, συναινείτε στη συλλογή ή/και επεξεργασία των παραπάνω στοιχείων σας από την Ευρωκλινική, αποκλειστικά για την αποστολή ενημερώσεων σχετικά με νέες υπηρεσίες, προϊόντα και δράσεις μας. Περισσότερα εδώ

    ή καλέστε μας στα: 210 64 16 800 & 210 64 16 801